Lääkeyhtiö Orion ja Fujitsu ovat tehneet tiivistä yhteistyötä jo parin vuoden ajan, ja kulunut vuosi on nostanut kumppanuuden jälleen uudelle tasolle tekoälyn käyttöönoton saralla. Microsoft 365 Copilotin käyttöönoton laajentaminen Orionilla on ollut yksi vuoden merkittävimmistä yhteisistä projekteista, ja sen onnistuminen on ollut seurausta pitkäjänteisestä kehitystyöstä, luottamuksesta ja jaetusta visiosta.
"Olen saanut seurata Copilotin käyttöönottoa läheltä ja nähnyt sen vaikutuksen tapoihimme tehdä tietotyötä Orionilla. On ollut innostavaa huomata, miten tekoäly voi oikeasti tukea arjen tekemistä ja tuoda rohkeutta kokeilla uutta”, kuvaa Service Manager Kristiina Lundell Orionilta.
Kun Fujitsun ja Orionin yhdessä läpiviemä Copilot-pilotti vuonna 2024 tuli päätökseensä, päätettiin Orionilla levittää Copilotin käyttöönottoa vielä laajemmalle käyttäjäkunnalle.
Tänään aktiivisia Microsoft 365 Copilotin käyttäjiä on jo lähes 700, ja sama koulutuspolku on toistettu uusille käyttäjille. Champions Community -yhteisö on laajentunut, ja sen rooli on vakiintunut osaksi organisaation oppimiskulttuuria.
Fujitsu on tukenut Copilot Agentteihin liittyvää osaamista Orionilla juuri päättyneillä Microsoftin Copilot Proof of Value- sekä Copilot Studio Vision & Value -kokonaisuuksilla.
Copilotin käyttöönotto Orionilla ei ole ollut vain tekninen projekti, vaan enemmänkin kulttuurinen muutos. Yhteistyö Fujitsun kanssa on mahdollistanut tekoälyn integroimisen arkeen tavalla, joka tukee työntekijöiden tuottavuutta, oppimista ja innovaatiokykyä.
Tulevaisuudessa yhteistyö jatkuu uusien työpajojen, agenttiratkaisujen ja koulutusmoduulien muodossa – kohti entistä älykkäämpää ja sujuvampaa työelämää.
”On ollut innostavaa nähdä, miten tekoäly voi oikeasti tukea arjen tekemistä ja tuoda rohkeutta kokeilla uutta", kommentoi Kristiina Lundell.
Lue lisää Orionista: Orion Pharma – hyvinvointia rakentamassa
Ja Fujitsun Copilot-palveluista