26.11.2025

Fujitsu vahvistaa asemaansa Microsoftin huippukumppanina 

Microsoftin myöntämä Copilot Specialization -status, kutsu Inner Circle -verkostoon ja FastTrack Ready -kumppanuus kertovat Fujitsun huipputason osaamisesta sekä teoista asiakkaiden tekoälykyvykkyyksien eteen. Saavutukset näkyvät konkreettisesti asiakkaiden arjessa – tehokkaampina työtapoina sekä onnistuneina käyttöönottoina. 

Tunnustukset osoittavat Fujitsun vahvan osaamisen tekoälyn ja pilvipalveluiden hyödyntämisessä sekä kyvyn tukea organisaatioita digitaalisessa muutoksessa. Taustalla on pitkäjänteinen ja tiivis yhteistyö Microsoftin kanssa.  

"Tunnustukset kertovat Fujitsun kyvystä toimia strategisena kumppanina. Tuemme asiakkaitamme liiketoimintalähtöisessä tekoälykehittämisessä ja älykkäiden, sujuvampien työtapojen integroimisessa arkeen tietoturvallisesti", kommentoi Arto Ovaskainen, Microsoft FastTrack Partner Manager Fujitsulta. 

Inner Circle ja Copilot Specialization tuovat tunnustusta osaamisesta 

Microsoftin Inner Circle -tunnustus myönnetään vuosittain vain yhdelle prosentille Microsoftin kumppaneista. Fujitsu sai tunnustuksen erityisesti asiakkaiden tekoälykyvykkyyden kehittämisestä Suomen ja Ruotsin markkinoilla.  

Inner Circle -jäsenyys asettaa Fujitsun maailmanlaajuisesti keskeisimpien Microsoft-kumppaneiden joukkoon ja tarjoaa varhaisen pääsyn Microsoftin tuoreimpiin teknologioihin sekä mahdollisuuden osallistua tulevaisuuden ratkaisujen kehitystyöhön. 

Microsoft myönsi hiljattain Fujitsulle myös globaalin Copilot Specialization -tunnustuksen osoituksena Copilot-kyvykkyydestä. Fujitsu on mukana Microsoftin Copilot Jumpstart -ohjelmassa, joka tarjoaa sertifioiduille kumppaneille ajantasaista tietoa palvelun muutoksista sekä pääsyn verkostoitumaan ja jakamaan kokemuksia Microsoft Copilot -tuotetiimin kanssa.  

“Copilot Specialization -status on osoitus Fujitsun vahvasta osaamisesta tekoälyn hyödyntämisessä ja asiakastyössä”, kommentoi Pasi Korpela, Microsoft Partnership Lead Fujitsulta. 

FastTrack vauhdittaa M365-palveluiden käyttöönottoa 

Viimeaikaisten tunnustusten lisäksi Fujitsu toimii Microsoftin FastTrack Ready Partnerina, mikä mahdollistaa Microsoftin teknisen asiantuntemuksen, parhaiden käytäntöjen ja resurssien hyödyntämisen suoraan asiakkaille.  

FastTrack kattaa M365-palveluiden käyttöönoton, migraatiot ja tukipalvelut. Palvelu on merkittävä etu asiakkaille, joilla on yli 150 Microsoft 365 -lisenssiä. 

“Fujitsun M365-palvelun asiantuntijat auttavat asiakkaita tunnistamaan kehityskohteita ja ratkomaan haasteita yhdessä Microsoftin kanssa. Ohjelman uskottavuutta lisää sertifioituminen: meillä on useita FastTrack Ready Partner -sertifikaatteja, jotka tuovat laatua ja luotettavuutta M365-palveluihin. Sertifikaatit ovat usein myös edellytyksinä asiakasprojekteissa”, Arto Ovaskainen kertoo. 

Konkreettisia hyötyjä ja onnistumisia asiakkaille 

Fujitsu konsultoi asiakasta koko digimatkan ajan, tarjoten muun muassa loppukäyttäjäpalveluita, digivartteja, champions-ohjelmia ja HXD-työpajamalleja, joilla varmistetaan onnistunut käyttöönotto ja jatkuva kehitys. Proaktiivisuus, asiantuntijuus ja tiivis yhteistyö Microsoftin kanssa ovat toiminnan kulmakiviä. 

HXD (Human Centric Experience Design) -menetelmä on Fujitsun yhteiskehittämisen malli ja olennainen osa Fujitsun Copilot-käyttöönottoa. Työpajassa osallistujat ideoivat konkreettisia toimintamalleja, jotka tukevat Copilotin tehokasta hyödyntämistä ja jatkuvaa kehitystä. 

Fujitsu on tukenut useita suomalaisia organisaatioita Copilotin käyttöönotossa. Esimerkiksi lääkeyhtiö Orion pilotoi Microsoft 365 Copilotia Fujitsun Employee Experience -palvelun avulla – pilotissa korostuivat yhteisöllinen oppiminen, vertaistuki ja Champion-verkoston rooli. Basware puolestaan aloitti Copilotin käyttöönoton syksyllä 2024 Fujitsun tukemana, ja käyttäjät kokivat selkeitä hyötyjä arjen työssä. 

Fujitsun asema Microsoftin huippukumppanina näkyy siis konkreettisesti asiakkaiden arjessa: tekoäly ja modernit pilvipalvelut tuovat mitattavia hyötyjä, kuten tehokkuutta, turvallisuutta ja uusia mahdollisuuksia kehittää työtä.  

“Pitkäjänteinen panostus osaamiseemme ja yhteistyöhön Microsoftin kanssa varmistaa, että suomalaiset organisaatiot saavat käyttöönsä alan uusimmat ratkaisut – ensimmäisten joukossa”, sanoo Pasi Korpela

Lue lisää:

Ota yhteyttä:

Arto Ovaskainen
arto.ovaskainen(at)fujitsu.com
+358 405196030

Pasi Korpela
pasi.korpela(at)fujitsu.com
+358 503309306

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux