Isoworksin Patjanen palvelee Suomen Yrittäjiä

Net 2/2015,  12.11.2015

Kasvot palvelulle sekä kyky kuunnella ja joustaa. Siinä syyt, joilla Suomen Yrittäjät päätyi Patjanen-ratkaisuun. It-palvelukokonaisuus tuli käyttöön kesällä.

”Arvostan Isoworksin osaamista ja taitoa tuoda terävimpiä asiantuntijoita tarpeisiimme. Emme voi palkata itse joka alan asiantuntijaa, koska nykyisiin tietohallinnon projekteihin tarvitaan nopeasti skaalautuvia resursseja. Emme tarvitse edes projekteja vaan ratkaisuja”, kuvaa Yrittäjien hallintojohtaja Teemu Turunen (kuvassa vasemmalla).

Isoworksin Patjanen palvelee Suomen Yrittäjiä

Kumppanuus on edennyt useamman vuoden aikana. Alan yleinen kustannuskehitys sai Yrittäjät tarkkailemaan it- ja verkkopalvelujen kustannuksia. Polku johti kilpailutukseen. ”Kumppanin valinnassa otimme huomioon, että palveluita voisi halutessaan käyttää koko Yrittäjät-järjestö”, tietohallinnosta vastaava Joni Halmelahti kertoo.

Isoworks ei ollut halvin, mutta sen tarjoama kokonaisuus ja erikoistuminen pk-sektoriin käänsivät kilpailun sen eduksi. ”Etsimme kumppania, jolla olisi omia ajatuksia. Isoworksin edustajien kärsivällisyys prosessissa oli heille eduksi. Myyntipäällikkö Pirkko-Riitta Tasanko oli kiintopiste prosessille, ja hänen kanssaan voitiin jatkaa neuvotteluja taukojenkin jälkeen”, Halmelahti kiittää.

Oikeat henkilöt oikeissa tehtävissä

Patjanen-palvelu tuli Suomen Yrittäjille puolitoista vuotta sitten. Järjestelmällisesti kehittyvä it-kokonaisuus kattaa pilveen pohjautuvan palvelualustan ja kotimaisen käyttötuen.

”Yksi tärkeimmistä asioista kuitenkin on, että pystymme valitsemaan oikeat henkilöt toteuttamaan palvelut juuri meille. Arvostan suoria kontakteja, sillä yhteistyö tulee henkilöiden kautta”, Teemu Turunen sanoo.

Isoworksin palvelussa on Turuselle tärkeää myös sen valtakunnallinen kattavuus. Tuki ulottuu vaikka kokoukseen Katinkullassa, jos tarvetta ilmenee.

Tasanko pitää asiakkuutta mielenkiintoisena. ”Ensin keskustelimme Suomen Yrittäjistä, mutta taustalla oli myös yhteistyön mahdollisuus aluejärjestöjen kanssa. Nyt palvelumme ovat kehittyneet vaiheeseen, jossa pystymme tarjoamaan niitä myös aluejärjestöille.”

Uusien järjestelmien valinta ja hankinta on Halmelahden mukaan tietohallinnon tärkeimpiä ja vaikeimpia tehtäviä. ”Tarjolla on paljon järjestelmiä mihin tahansa tarpeeseen. Tietohallinnon on löydettävä vastaukset kysymyksiin, miten valita pitkäkestoinen ja kustannustehokas järjestelmä, joka kehittyy tarpeiden mukana.”

Teksti: Marita Kokko
Kuva: Sarri Kukkonen

Lisätietoja
info@fi.fujitsu.com

Julkaistu Net-lehden numerossa 2/2015,  12.11.2015

Facebook  Twitter  Google  LinkedIn