Hyvis helpottaa hoitoa

Net 3/2013,  4.12.2013

Medi-IT:n ja Fujitsun yhteistä sähköistä Hyvis.fi-asiointialustaa käyttää viisi sairaanhoitopiiriä, joista yksi on Kymenlaakson sairaanhoito- ja sosiaalipalvelujen kuntayhtymä Carea. Se hoitaa Hyvis-palvelun kautta yhteyksiä terveyden- ja sairaanhoidon ammattilaisten ja asiakkaiden välillä. Yhteydenpito edellyttää, että asiakas tekee sopimuksen sähköisestä asioinnista ja hänellä on käytössään pankkitunnukset tai mobiilivarmenne.

Hyvis.fi auttaa Careaa sitouttamaan asiakkaan ajanvaraukseen, koska häneltä on mahdollista kysyä sähköisesti etukäteen, sopiiko tietty aika. Jos aika käy, vastaanottoaika vahvistetaan kirjeitse. Pian koko ajanvaraus varmistukseen asti onnistuu sähköisesti.

Hoitopisteeseen saapuvaa asiakasta pyydetään ilmoittautumaan automaateilla, jossa hän tarkastaa näytöltä henkilötietonsa. Seuraavaksi automaatti neuvoo, minne hänen pitää sairaalassa siirtyä.  Automaatilla asiakas voi myös liittyä Hyviksen tarjoamaan tekstiviestipalveluun.

”Ilmoittautumispalvelu on otettu äärimmäisen hyvin vastaan. Moni haluaisi käyttää automaattia jo niissäkin toimipisteissä, joissa sitä ei vielä ole. Automaatti tulee kaikkiin yksiköihin vuoden loppuun mennessä”, kertoo kehittämispäällikkö Eija Javanainen Careasta.

Hyvis

Hyvis-verkkopalvelun kautta asiakas voi seurata ajanvarauksiaan ja saada tietoa tutkimustuloksistaan. Mikko Rautio, Eija Javanainen ja Päivi Asikainen koekäyttävät palvelua.

Lisätietoja
info@fi.fujitsu.com

Julkaistu Net-lehden numerossa 3/2013,  4.12.2013

Facebook  Twitter  Google  LinkedIn

Käytämme Net-sivustolla evästeitä, jotta pystymme parantamaan käyttökokemusta ja analysoimaan liikennettä. Pyydämme sinua perehtymään yksityisyydensuojakäytäntöömme, joka on saatavissa täältä.