Käytämme tällä sivustolla evästeitä, jotta pystymme parantamaan käyttökokemusta ja analysoimaan liikennettä. Yksityisyydensuoja
 
 

Vuosikymmenen toisella puoliskolla Fujitsun ict-palveluissa korostuivat  helppous, tulevaisuustakuu ja lean-ajattelu.

Suomen Fujitsun juuret
Fujitsun historia
Mikot ja MikroMikot
Suurkoneet
Patja-historia
Patja-palvelu 
Hulppeaa huolettomuutta  vuodesta 1995
  Arvojen yhteensopivuutta
  Uskottavuus vaakalaudalla
  E-bisneshuuma antoi työrauhan
  2000-luku vakiinnutti palvelun
  Suuretkin uskaltavat ulkoistaa
Tietoturva ja mobiliteetti ponnistavat esiin
  Palvelutuotanto kansainvälistyy
  Puhu minulle helppoudesta
  Patja yltää pilviin
  Voisiko työ olla helppoa?
Puhu minulle helppoudesta

"Varmistamme, että jokainen osaratkaisu sopii kehittyvään tieto- ja viestintätekniikan kokonaisuuteen myös tulevaisuudessa. Visiomme on taata asiakkaillemme future proof -ympäristö", toimitusjohtaja Yrjänä Ahto totesi Net-lehdessä 2/2007.

Myös Lean-ajattelua lähdettiin soveltamaan ict-maailmaan. Lean merkitsee toimintojen jatkuvaa parantamista – niin tehokkaampaa asiakaspalvelua kuin vaikkapa esimiestyön laadun edistämistä. Fujitsulle se merkitsee kykyä kyseenalaistaa asioita.

ict-palvelujen tuotantoa voidaan tehostaa ja aikaansaada säästöjä soveltamalla lean-filosofiaa”, Ahto sanoi EDE-seminaarissa syksyllä 2008. ”Puhumme jatkuvan kyseenalaistamisen kulttuurista. Jatkuva ja oma-aloitteinen oman toimintamme parantaminen on myös asiakkaan etu.”

Ympäristöasiat nousivat entistä vahvemmin esille. Fujitsun Palvelinkeskuksissa olevien palvelinten määrä lähes viisinkertaistui vuosikymmenessä , mutta samaan aikaan sähkönkulutus kasvoi vain puolitoistakertaiseksi. Myös palvelinten virtualisointia ja konsolidointia tehtiin järjestelmällisesti.

Yhdistetyn viestinnän avulla tila- ja paikkatiedot saatiin kulkemaan käyttäjän mukana ja puhelut siirtyivät myös vaihtoehtoisiin verkkoihin, kuten organisaation lähiverkkoon. Tieto ja puhe reitittyvät älykkäästi halvinta reittiä pitkin mobiiliverkkoon tai vaikkapa asiakkaan omaan lähiverkkoon. Nettineuvottelut ja ryhmätyö vähensivät kalliita puheluita ja matkustelua.

Patja yltää pilviin

» Historia-etusivu
 
Lue lisää
www.fujitsu.com/fi
All Rights Reserved. Copyright © 2010 FUJITSU