Käytämme tällä sivustolla evästeitä, jotta pystymme parantamaan käyttökokemusta ja analysoimaan liikennettä. Yksityisyydensuoja
 
 

Suomen Fujitsu hyödyntää palvelutuotannossaan kansainvälistä yhteistyömallia. Entistä kilpailukykyisempi toimintamalli tukee arkista palvelutuotantoa.

Suomen Fujitsun juuret
Fujitsun historia
Mikot ja MikroMikot
Suurkoneet
Patja-historia
Patja-palvelu 
Hulppeaa huolettomuutta  vuodesta 1995
  Arvojen yhteensopivuutta
  Uskottavuus vaakalaudalla
  E-bisneshuuma antoi työrauhan
  2000-luku vakiinnutti palvelun
  Suuretkin uskaltavat ulkoistaa
Tietoturva ja mobiliteetti ponnistavat esiin
  Palvelutuotanto kansainvälistyy
  Puhu minulle helppoudesta
  Patja yltää pilviin
  Voisiko työ olla helppoa?
Palvelutuotanto kansainvälistyy

Patja täytti 10 vuotta vuonna 2005, jolloin se on jo yli sadan asiakkaan käyttämä toimintamalli. Työasemia on palvelussa jo satatuhatta ja palvelimia viisituhatta. Sisäinen palvelunhallintaprosessi oli viilattu huippukuntoon.

Pelkästään käyttötuen eri rooleissa  työskenteli 250 henkilöä. Palvelupyyntöihin vastaavat asiakaskohtaiset tiimit, jotka perehtyvät oman vastuuasiakkaansa laite- ja ohjelmistoympäristöihin ja ottavat aina huomioon asiakkaansa toimintaympäristön erityispiirteet ja -tarpeet. Käyttötuen asiakaspalvelijat vastaanottavat vuosittain 700 000 palvelupyyntöä eli tuhansia joka päivä.

Fujitsun palvelinkeskusasiakkaiden pätevän tietoturvan takaa BS 7799 -tietoturvasertifikaatti, joka kattaa asiakkaille tuotettavan palvelimien ja tietoliikenteen valvonnan, hallinnan, käyttöpalvelun, loppukäyttäjien käyttötuen sekä mobiili- ja internetpalvelut.

Suomen Fujitsu hyödyntää palvelutuotannossaan kansainvälistä yhteistyömallia. Entistä kilpailukykyisempi toimintamalli tukee arkista palvelutuotantoa.

"Olemme ottaneet käyttöön uuden kansainvälisen yhteistyömallin, joka kattaa koko Euroopan ja tavoitteena on saada jatkossa mukaan myös Aasia ja Yhdysvallat. Pystymme palvelemaan kansainvälisiä asiakkaitamme paremmin. Nyt mennään koko ajan siihen suuntaan, että pitää olla yhtenäiset palvelut eri maissa", palvelutuontannon johtaja Hemminki Sääksjärvi toteaa vuosikatsauksessa 2005-2006.

Fujitsun kansainvälinen palvelutuotanto, Core services 2006
  • Euroopan kattava kokonaisuus
  • 14 000 työntekijää
  • 21 datakeskusta Euroopassa
  • 6 keskeistä osaamisaluetta
  • Aasia ja Amerikka mukana muiden Fujitsu-yhtiöiden kautta
Fujitsun Suomen palvelutuotanto lukuina 2006
  • 1 000 000 palvelutapahtumaa vuodessa
  • 110 000 työasemakäyttäjää
  • 30 000 telepalvelujen käyttäjää
  • 35 000 laiteasennusta vuodessa
  • 5 000 järjestelmä- ja tietoliikennelaitetta
  • 1 000 asiantuntijaa
  • 250 asiakasyritystä
  • 100 Patja-asiakasta
  • 50 paikkakuntaa
» Historia-etusivu
 
Lue lisää
www.fujitsu.com/fi
All Rights Reserved. Copyright © 2010 FUJITSU