Käytämme tällä sivustolla evästeitä, jotta pystymme parantamaan käyttökokemusta ja analysoimaan liikennettä. Yksityisyydensuoja
 
 

Entisten yksilöityjen palvelujen sijaan palvelutuotanto ryhtyi toimimaan tarkkojen prosessien mukaan. 

Suomen Fujitsun juuret
Fujitsun historia
Mikot ja MikroMikot
Suurkoneet
Patja-historia
Patja-palvelu 
Hulppeaa huolettomuutta  vuodesta 1995
  Arvojen yhteensopivuutta
  Uskottavuus vaakalaudalla
  E-bisneshuuma antoi työrauhan
  2000-luku vakiinnutti palvelun
  Suuretkin uskaltavat ulkoistaa
Tietoturva ja mobiliteetti ponnistavat esiin
  Palvelutuotanto kansainvälistyy
  Puhu minulle helppoudesta
  Patja yltää pilviin
  Voisiko työ olla helppoa?
2000-luku vakiinnutti palvelun

Asiakaskokemusten siivittämänä malli sai ryhtiä. Patja-prosessit kehittyivät ripeästi 2000-luvulla. Fujitsun omat sisäiset projektit vauhdittivat kehitystä.

Patja-palveluun siirtyi vuosituhannen vaihteen tienoilla useita merkittäviä asiakkaita kuten Hartwall, KONE, Nokian Renkaat, Pirkanmaan sairaanhoitopiiri, Polar Electro ja Vaasan&Vaasan.

"Itse tunnemme oman liiketoimintamme perusteellisesti. Vastaamme itse liiketoimintaan liittyvän tietotekniikan suunnittelusta ja kehittämisestä. Muun it-osaamisen olemme ulkoistaneet kumppanille. Operatiivinen it-osastomme on Fujitsu", Hartwallin it-manager Markku Pitkänen toteaa verkko-Netissä 2/2004.

Entisten yksilöityjen palvelujen sijaan palvelutuotanto ryhtyi toimimaan tarkkojen prosessien mukaan. Sisäiset palvelutreenit kohensivat asiakastiimien palveluasennetta ja Raami-projekti yhtenäisti myyntiprosessin. 

Myös markkinointia ja mainontaa tehtiin aktiivisesti.



Patja-iskulause "Älä tee sitä itse" loisti mainoksissa, joissa hieno daami rakensi rautatiekiskoja tai kiipesi linkkimastoon, lehmää lypsettiin ravintolassa ja lentokapteeni päällysti kiitorataa.

"Patja-kampanjassa etsimme vastausta ydinkysymykseen: Mikä on Patja-toimintamallin todellinen etu asiakkaalle? Vastaus oli, keskity siihen,  missä olet paras eli älä tee sitä itse. Päätimme, että kuva saa puhua puolestaan, se olisi mahdollisimman selkeä ja yksinkertainen. Koska ihmiset törmäävät päivässä satoihin mainoksiin, tärkeintä olisi suuri huomioarvo sekä osuvat mediavalinnat", toteaa kampanjan suunnittelusta vastanneen mainostoimisto Konseptin AD Pekka Nuikki.

Vuonna 2003 Patja laajentui telemaailmaan ja nousi markkinoiden tunnetuimmaksi ulkoistusmalliksi. Samana vuonna rikkoontui miljoonan palvelupyynnön raja ja käyttötuki palkittiin vuoden parhaana help deskinä.

Patja-mainoskampanjan "älä tee sitä itse" -sarjan kuvat vangitsevat katseen ja herättävät miettimään: miksi nainen seisoo iltapuvussa rautatiesillalla, miksi kokki nuohoaa savupiippua, miksi lehmä seisoo ravintolassa? 

Kuvista henkivä vahva visuaalinen kerronta on mainostoimisto Konseptin visuaalisen johtajan Pekka Nuikin ominta aluetta.

Mielikuvasta mainoskuvaksi

 Suuretkin uskaltavat ulkoistaa

» Historia-etusivu
 
Lue lisää
www.fujitsu.com/fi
All Rights Reserved. Copyright © 2010 FUJITSU